Kluczowym dla „Akademii Euro” elementem wsparcia pracowników branż związanych z obsługą mistrzostw UEFA EURO 2012™ jest szkolenie interpersonalne z profesjonalnej obsługi klienta.
Szkolenie trwa 16 godzin (2 dni po 8 godzin).
Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi, angażującymi uczestników i pozwalającym i na przełożenie nauczonych treści na praktyczne umiejętności do wykorzystania pracy. Jedna grupa składa się z około 15 uczestników/uczestniczek.
Wszystkim uczestnikom/uczestniczkom zapewniamy materiały szkoleniowe i catering.
Przewiduje się również noclegi dla uczestników/uczestniczek w przypadku, gdyby zajęcia odbywały się poza stolicą regionu.
Zajęcia prowadzą doświadczeni trenerzy. Wykonawcą jest firma PMGroup.
Na zakończenie każdy otrzymuje dyplom.
Program szkolenia będzie obejmował:
- sposoby budowania dobrego kontaktu z klientem,
- dobre obyczaje pracy,
- wizerunek usługodawcy,
- nastawienia, uprzedzenia,
- techniki radzenia sobie z trudnym klientem.
OBSŁUGA KLIENTA
(ramowy zakres tematyczny szkolenia)
- Pierwszy kontakt z klientem i jego wpływ na budowanie relacji w procesie obsługi. Znaczenie pierwszego wrażenia – percepcja społeczna. Kreowanie wizerunku profesjonalnej obsługi klienta.
- Kanony dyskrecji, uprzejmości i grzeczności (elementy savoir – vivre).
- Znaczenie przekonań i nastawienia w pracy z klientem. Wpływ samooceny na efektywność pracy.
- Techniki wygaszania emocji – zmiana nastawień – pozytywne myślenie.
- Potrzeby klienta – ich rozpoznawania i zaspokajanie. Analiza źródła problemu – umiejętność zadawania pytań.
- Sprzężenie zwrotne w kontakcie z klientem (techniki wspierające, klaryfikacja, parafraza, odzwierciedlenie). Znaczenie wspólnego kodu komunikatu – budowanie relacji.
- Aranżowanie przestrzeni i dystansu w relacji z klientem. Reguły i zasady komunikacji niewerbalnej.
- Stawianie granic – asertywność i inne postawy.
- Struktury językowe wypowiedzi asertywnych. Asertywność w relacji z klientem. Konstruktywna krytyka.
- Typy osobowościowe klientów: jak je rozpoznawać i jak z nimi rozmawiać. Porozumiewanie się z „trudnymi klientami” – rozpoznawanie i reagowanie na postawy. Trudne emocje u klienta – plan działania.
- Trudne sytuacje i ich rozwiązywanie. Metody unikania manipulacji ze strony klienta. Moja reakcja na stres w kontakcie z klientem