Akademia Euro - projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Regionalne Kadry Gospodarki

Człowiek - najlepsza inwestycja

Mazowsze

regiony Mazowsze Dolny Śląsk Pomorze Wielkopolska

Kontakt

Specjalista ds. Rekrutacji i Szkoleń
Agata Murzyn
tel. 785 55 69 47

Koordynator Regionalny
Agnieszka Wandor
tel. 785 55 68 23

Biuro Regionalne Projektu
ul. Wybrzeże Gdyńskie 6B,
01-531 Warszawa

Liderem projektu jest:
Partnerem projektu jest:
Szkolenie z różnic międzykulturowych
PDF Drukuj

Szkolenie trwa 16 godzin (2 dni po 8 godzin). 
Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi, angażującymi uczestników i pozwalającym i na przełożenie nauczonych treści na praktyczne umiejętności do wykorzystania pracy. Jedna grupa składa się z około 15 uczestników/uczestniczek. 
Wszystkim uczestnikom/uczestniczkom zapewniamy materiały szkoleniowe i catering. 
Przewiduje się również noclegi dla uczestników/uczestniczek w przypadku, gdyby zajęcia odbywały się poza stolicą regionu.

Zajęcia prowadzą doświadczeni trenerzy. Wykonawcą jest firma PMGroup.

Na zakończenie każdy otrzymuje dyplom.

Program szkolenia będzie obejmował:

  • podstawowe informacje na temat różnych kultur,
  • jak zwracać się do przedstawicieli odmiennych kultur,
  • jak rozumieć pewne zachowania charakterystyczne dla nich,
  • jak odpowiadać, zachowywać się, by nie urazić i w najlepszy sposób odpowiedzieć na potrzeby klienta pochodzącego z innej kultury.

RÓŻNICE MIĘDZYKULTIROWE W KONTEKŚCIE OBSŁUGI KLIENTA

(ramowy zakres tematyczny szkolenia)       

  • Wprowadzenie podstawowych pojęć z kontekstu kulturowego, tj.: kultura, tożsamość kulturowa, różnice międzykulturowe, wymiary kultury, tolerancja, empatia i wrażliwość kulturowa, stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja, ksenofobia, etnocentryzm, szok kulturowy, itp.
  • Określenie własnej tożsamości kulturowej.
  • Rola własnej tożsamości kulturowej w kontakcie z odmiennością kulturową – szukanie porozumienia.
  • Cechy osobowości sprzyjające porozumiewaniu się pomimo różnic.
  • Jak komunikują się członkowie różnych kultur europejskich (różnice wg wymiarów kulturowych G. Hofstede).
  • Charakterystyczne sygnały niewerbalne i ich znaczenie w poszczególnych kulturach.
  • Charakterystyka zachowań interpersonalnych poszczególnych kultur.
  • Typowe błędy w interpretowaniu zachowań obcokrajowców.
  • Najważniejsze bariery porozumiewania się z odmiennymi kulturami - jak powstają stereotypy i uprzedzenia i jakie mają konsekwencje.
  • Identyfikacja własnych stereotypów i uprzedzeń dotyczących różnych kultur.
  • Neutralizowanie negatywnych przekonań wg metody RTZ (Racjonalnej Terapii Zachowań).
  • Typowe reakcje na inność: agresja i wycofanie vs. ciekawość i akceptacja.
  • Różne płaszczyzny komunikacji – szukanie źródeł nieporozumień na podstawie modelu komunikacji von Thuna.
  • Scenki z udziałem uczestników przedstawiające różne sytuacje obsługi klienta z innej kultury (sytuacje ściśle dostosowane do charakterystyki grupy).

 

 

 
Mazowsze
Dolny Śląsk
Pomorze
Wielkopolska