Akademia Euro - projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„Akademia Euro” jest projektem realizowanym przez Spółkę PL.2012 na terenie województw: dolnośląskiego, pomorskiego, mazowieckiego i wielkopolskiego, współfinansowanym ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego
Program Operacyjny Kapitał Ludzki,
Priorytet VIII Regionalne Kadry Gospodarki,
Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie,
Poddziałanie 8.1.1 Rozwój kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.
(więcej o EFS na stronie: www.efs.gov.pl)
Celem Projektu jest podniesienie kompetencji językowych, zawodowych i interpersonalnych oraz zdolności adaptacyjnych pracowników do rosnących oczekiwań rynku pracy, związanych ze zmianą, jaką będzie pojawienie się nowych grup klientów - turystów zagranicznych, podczas organizowanych w Polsce mistrzostw UEFA EURO 2012™.
Oczekiwanymi efektami będą:
Cel Projektu "Akademia Euro" wpisuje się w trzeci cel strategiczny PO KL „Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce”
Projekt zakłada udział 2 500 uczestników i uczestniczek -
Projekt przyczyni się do stworzenia przestrzeni dla osobistego i zawodowego włączenia się uczestników i uczestniczek w przygotowania do UEFA EURO 2012™.
"Akademia Euro" to cykl obejmujący następujące szkolenia, realizowane według ujednoliconych standardów w regionach:
Na zakończenie pełnego cyklu szkoleń uczestnicy/uczestniczki otrzymają podręcznik „Organizacja masowych imprez sportowych na przykładzie UEFA EURO 2012™”. Zawierać on będzie podsumowanie modułów szkoleniowych, podstawowe informacje praktyczne, wskazówki na temat organizacji sportowych imprez masowych, na przykładzie organizacji EURO 2012 we wszystkich województwach goszczących UEFA EURO 2012™, słowniczek i popularne zwroty w językach obcych.
Cykl szkoleń skierowany jest do pracowników/pracownic następujących branż:
Szkolenia, realizowane w czterech regionach, wyposażą pracowników/pracownice w narzędzia zapewniające profesjonalną obsługę klientów podczas i po EURO 2012 oraz pozwolą zunifikować standardy obsługi gości zagranicznych.
Cele cyklu szkoleniowego - formy wsparcia zgodne z zasadą empowerment:
Według wstępnych szacunków do Polski przyjedzie w 2012 roku około milion kibiców – turystów zagranicznych. Ważne jest zapewnienie sprawnej, profesjonalnej i przyjaznej obsługi kibiców i gości w celu wzmocnienia wizerunku Polski jako nowoczesnego i przyjaznego kraju.
Szczególnie istotną grupę dla budowy dobrego obrazu Polski stanowią osoby, które będą miały bezpośredni kontakt z turystami zagranicznymi. Goście, którzy przyjadą do Polski oczekiwać będą od nich przede wszystkim szybkiej i kompetentnej informacji, możliwości porozumienia się w języku angielskim, sprawnej i przyjaznej obsługi, a także uprzejmości i tolerancji. Wykształcenie cech takich, jak życzliwość i tolerancja, wymaga procesu zmiany postaw. Cechy te najczęściej pojawiają się w momencie osobistego zaangażowania, a także posiadania odpowiednich informacji i umiejętności.